FANDOM

CM4 low orc th

Orkowie – rasa silnych humanoidów występujących na całym świecie. Są oni największym i najstarszym wrogiem ludzi. Pochodzą z zielonych krain. Cechuje ich zielony kolor skóry. Ponadto, orkowie są wyżsi od ludzi. Ich twarze odrobinę przypominają oblicza małp, a ciała są porośnięte brązową sierścią. Zwykli wojownicy noszą jedynie przepaski i naramienniki, a elitarni orkowie i dowódcy orków noszą niebieskawe zbroje, szamani malują sobie twarze i noszą na głowie pióropusze. Są cywilizowane. Zarówno ich wygląd jak i ubrania są bogate. Mają ludzkie rysy,  posiadają sierśc; ubrania zielonoskórych to głównie peleryny i zbroje, posługują się też mową ludzi.

Walcz, by zyskać honor. Walcz, by awansować. Walcz, by zostać wodzem. Nasze całe życie polega na walce i honorze, który można dzięki niej zyskać. Zaczynało mnie to nudzić, znalazłem sobie więc stanowisko, które bardziej mi odpowiada – władcy niewolników. Wy, ludzie, macie powiedzenie: Szczęśliwi niewolnicy to najwięksi wrogowie wolności. Dbam o to, aby nasi niewolnicy byli bardzo szczęśliwi. Oglądają najciekawsze walki na arenie i mogą wyznawać takich bogów, jakich tylko zechcą. I co? I pracują coraz ciężej, a wrogów jest coraz mniej…

― Mowa orków przełożona na język powszechny przez Bolga

Nasi wrogowie przybyli z gór. Pierwsze starcie z ludźmi zakończyło nasze panowanie na tych ziemiach, przegraliśmy i zostaliśmy zmuszeni do odwrotu gdy zaczęły padać nasze miasta i warownie. Nasza przegrana tkwi w naszej pamięci i powiadam wam, że przyjdzie dzień gdy zemścimy się na naszych wrogach - zgładzimy rasę ludzi i zgasimy ich płomień w sercach. Wypędzimy tego co zesłał na nas ich gniew. Wrogowie Innosa! Wrogowie RHOBARA I Niezwyciężonego! My orkowie będziemy pamiętać. A gdy nadejdzie czas zwalimy się jak fala grabiąc, paląc i mordując ich dzieci by wyplenić zarazę tego świata. Ja Bolg żyje i pamiętam! A wy zapomnieliście, rozleniwiliście się i zaczeliście walczyć między sobą osłabiając swe siły.