FANDOM

9ITM4Gt

Przez wieki, od czasów pierwszego Króla Stworzyciela Dzikie Piaski* rozpościerające się od Morza Międzyziemnego, przez góry Smokowce, a o góry Sowie zacierając żyły w pokoju i ładzie. Ludy zamieszkujące tamtejsze nieprzyjazne tereny były wielce przyzwyczajone do tamtejszych standardów życia, żyjąc wedle swoich praw, swoich tradycji.

Kilkaset lat po śmierci Rhobara, a coraz nachalniej i intensywniej ziemie Nizin** łaknęły dla siebie terenów piaskowych - chociażby dla samego poszerzenia swych granic. Różni Królowie zasiadali na tronach Królestw i niemało z nich mierzył wzrokiem Varant.

Kilkanaście lat przed 846 Księstwa Graniczne wezwały na pomoc inne mocarstwa - dzikie plemiona ośmieliły się atakować ziemia Nizin. Gdy sytuacja na granicy z Varantem poczęła przeobrażać się w jawną klęskę na wezwanie, chociaż opóźnione zareagowało Królestwo Salvationu wysyłając obecnego w tamtych latach czempiona i dowódcę Thordila wraz z oddziałami ochotniczymi. Drugim autorytetem jaki ruszył przeciw niewiernym był Zakon Paladynów z przedstawicielem, młodym Morrinsem na czele wraz z setkami ochotników i osobistej kohorty rycerzy rodowych. Pierwszą bitwą rozegraną przez Królestwa i plemiona była bitwa na granicy Varantu z Myrtaną, która rozstrzygnęła się krwawą rzezią, a w której zwycięzcą okazały się siły Centrum***.  Anonimowy pisarz ujął tą bitwę tymi słowami na kartach: "I stali naprzeciw siebie - armia Boga i armia boga, a kurz sponiewierał ich twarze, że aż chusty nosili. Rozległ się huk, a Salvation ruszył do boju wprost na przeciwnika powolnym krokiem. Cała kawaleria odjechała za drugim dowódcą... chociaż sądzić mogę, że to Morrins i po kilku chwilach zniknęli, wycofali się, alboś odsunęli od walki. Na polu została piechota, a gdy już zetrzeć się miały całe armie to flanki całe zajęła kawaleria i wjechała szarżą w niewiernych. Ciała rozlatywały się, a krew bryzgała na wszystkie strony."

Historia pamięta wiele bitew z Varantem, ale ta jedna była tak krwawa i brutalna, że żadne słowa nie są wstanie opisać jakich okrucieństw dokonano na przegranych. Po tej bitwie walki z dzikimi stawały się regularne, albowiem mało liczne - nękały one harmonię cywilizowanych ludzi. 

Obecnie znane ludy zamieszkujące Varant to: Pograniczanie, którzy chyba jako jedyny lud nęka Księstwa Graniczne. Varantczycy, Bakaryci - historia zna tylko ich nazwy, ale jakże rozpoznać ich, jak wyglądają? czym się różnią od siebie te plemiona? Nie wiadomo.

Wygląd Varantczyków określano jako mających śniadą cerę. Płeć męska nie ma "zazwyczajnych" umalowań oczu, chociaż przeważnie widuje się ciemny, brązawy kolor. Muskulatura Varantczyka jest atletyczna; obudowani jak biegacze, wystarczająco do zamieszkiwanych terenów. Kobiety zaś są mniejsze i na ogół delikatniejsze niźli kobiety Nordmaru; z odpowiednimi dla większości mężczyzn kształtami ciała; obwód bioder jest zazwyczaj lekko większy niźli góra ciała. 

Dzikie Piaski* - tak Myrtana nazywa lud Varantu Niziny** - określenie na lud zamieszkujący Myrtanę Centrum*** - kolejne określenie Myrtany, jako środek kontynentu.